ICT4 Social Inclusion for the International Safer Internet Day

Today is the #InternationalSaferInternetDay aimed at promoting a more responsible use of online technology!

To celebrate this day we’d like to share our good practices and tools created for teachers and youth workers to improve awarness about social inclusion through information and communication technologies.

For free download materials (educational toolkit, mind map, guidelines)

https://ict-inclusion.eu/outputs/

The complete toolkit contains:

  • 1 Educational Toolkit with suggestions for realize two activities based on non formal education
  • 1 maind map on the causes of discrimination
  • 1 Partecipatory Video Guideline: the self-narration methodology allows sharing and growth in terms of self-awareness thanks to the involvement of each participant in the conception and production of the video, as well as the choice of the theme.
  • 1 role playing game “Fighting Against Social Exclusion”

The toolkit comes from the ICT for Social Inclusion project and it is the result of the work of a European network of partners aimed at promoting social inclusion through information and communication technologies. For further information about the project: https://ict-inclusion.eu

***
Oggi è la Giornata Internazionale della Sicurezza su Internet dedicata a promuovere un uso maggiormente responsabile della rete e delle tecnologie online!
In occasione di questa giornata siamo felici di condividere gli strumenti e le buone pratiche ideate per sostenere il lavoro di insegnanti, educatori e tutti coloro che lavorano a stretto contatto con i più giovani. L’obiettivo è – attraverso questi strumenti – stimolare una maggiore consapevolezza e sensibilizzare all’articolato tema dell’inclusione sociale attraverso le tecnologie della comunicazione e dell’informazione.
Per SCARICARE GRATUITAMENTE TUTTI I MATERIALI (Educational Toolkit, Linee guida, mappa mentale)

Il toolkit completo contiene:

1 Toolkit educativo con suggerimenti per realizzare due attività basate sull’educazione non formale
1 Mappa principale sulle cause della discriminazione
1 Guida alla realizzazione di un video partecipativo: la metodologia dell’auto-racconto permette la condivisione e la crescita in termini di auto consapevolezza grazie al coinvolgimento di  ogni partecipante all’ideazione e alla produzione del video, nonché la scelta del tema
1 gioco di ruolo “Fighting Against Social Exclusion”.

Il toolkit completo è stato ideato e realizzato nell’ambito del progetto ICT For Social Inclusion ed è il risultato del lavoro della rete Europea di partner dedicata alla promozione dell’inclusione sociale attraverso le tecnologie della comunicazione e dell’informazione.

Per ulteriori informazioni sul progetto: https://ict-inclusion.eu/

Commenti

dodici − sei =